19/10/2015 La Llei de procediment administratiu comú és una norma de gran importància no només per als empleats i empleades públics, és fonamental per a la ciutadania en general ja que gràcies a ella obté la seguretat que els tràmits administratius desenvolupats davant d'un organisme públic es realitzaran de forma rigorosa i no de forma aleatòria. La nova norma entrarà en vigor un any després de la seva publicació però és important familiaritzar-se amb alguns dels canvis que en ella s'introdueixen. Per això presentem gràficament algunes de les novetats que hem considerat més importants, no es tracta d'un estudi exhaustiu ni detallat de la mateixa, tan sols alguns dels canvis que hem considerat importants. El canvi fonamental que introdueix la nova norma és segurament la implantació definitiva de la gestió electrònica del procediment el que porta a modificacions tant de cara al ciutadà com a l'Administració. Així, mentre les persones físiques poden optar entre comunicar-se per mitjans electrònics o no, utilitzar mitjans electrònics passa a ser obligatori per a les persones jurídiques o els i les professionals l'activitat requereixi col·legiació obligatòria. També la gestió electrònica requereix canvis en la pròpia Administració i per exemple es regula l'expedient en la seva configuració electrònica, les notificacions per aquests mitjans o el còmput de terminis. Altres qüestions destacables introduïdes passen per un nou còmput de terminis per hores, la implantació d'un nou procediment de tramitació simplificada, la supressió de "la reclamació prèvia", o certes peculiaritats en el procediment sancionador. Accedeix al gràfic interactiu (requereix tova flash player, versió només per a pc o ordinador portàtil) |